Din profil

Berätta om allt som du tror att andra vill veta om dig. Dina intressen, din vardag, ditt arbete och din familjesituation.
Ladda upp en bild på dig/din familj.
 
Ange ytterligare språk och nivå: Flytande | Goda kunskaper | Adekvat
Ditt telefonnummer visas inte på webbplatsen. Besökaren får tillgång till detta när bokningen är genomförd och bokningsdatumet närmar sig. Swedish Countryside kommer att använda ditt telefonnummer för kompletterande frågor eller för att skicka viktig information till dig via SMS, exempelvis för att avisera bokningar.

Betalningar

Hur ska utbetalningar ske?

Din avgift utbetalas i form av lön från Swedish Countryside. Ange avgift brutto. Räkna med att slutpriset för kunden blir ungefär det dubbla av vad du anger inklusive moms när skatter, arbetsgivaravgifter och försäkringar har adderats. Som timanställd hos Swedish Countryside omfattas du av en Trygghetsförsäkring (olycks- och sjukdomsförsäkring).

Ange pris exklusive moms. För den summa du anger utgår en boknings- och provisionsavgift på 18%. För att finnas med i vårt utbud krävs att ditt företag har en ansvarsförsäkring. Denna ingår i de flesta företagsförsäkringar och täcker den försäkrades skadeståndsskyldighet. Tänk på att företagets verksamhet bör överensstämma med den aktivitet du erbjuder för att försäkringen ska gälla.

Härmed godkänner jag att mina personuppgifter registreras och behandlas av Swedish Countryside (Systrarna Molin HB) enligt PUL. Uppgifterna kommer endast att behandlas för utbetalning av lön. Uppgifterna kommer inte att förmedlas vidare till tredje part.

Beskriv ditt erbjudande

Skriv en intressant rubrik som sammanfattar ditt erbjudande.
Beskriv din aktivitet/vad ni kan tänkas göra under ett besök hos dig. Försök att beskriva så levande som möjligt. Hur ser det ut dit man kommer, hur känns det att göra just denna aktivitet, vilka moment består den av. Kanske får man även göra något ytterligare hos dig? Exempel: Ta en tur i er båt, gå på promenad i skogen etc.
I vilket län sker denna aktivitet?
I vilken kommun sker denna aktivitet?

Bilder

Det går också bra att maila bilder direkt till info@swedishcountyside.se.
Ladda upp bilder som är representativa för ditt liv, vad du brukar göra och dina omgivningar.

Tillgänglighet

Ange under hur lång tid du kan ta emot besökare per tillfälle

Antal personer

Ange hur många besökare du kan ta emot per tillfälle
Ange om du tar emot besökare året runt eller vid specifika årstider.

Praktisk information

Här kan du tipsa om praktiska saker eller övrig information som kan vara bra för besökaren att veta. Behövs speciella kläder eller speciell utrustning? Finns möjlighet att låna/hyra kläder och nödvändig utrustning på plats? Krävs vissa förkunskaper? Görs några fysiskt krävande aktiviteter?
Beskriv var besökaren kan möta upp dig. Ange adress och/eller vägbeskrivning. Om besökaren kommer med tåg eller buss, hur ska de åka och var ska de kliva av?

Prissättning per person

Ange kostnad per person för de tidsperioder som passar ett besök hos dig bäst. Många av våra lokalbor som är privatpersoner har en timlön på 150:-/h, och sätter därefter ett fast pris för olika perioder, d v s halvdag, heldag, dygn och vecka.

Ange pris exklusive moms. För den summa du anger utgår en boknings- och provisionsavgift på 18%. För att finnas med i vårt utbud krävs att ditt företag har en ansvarsförsäkring. Denna ingår i de flesta företagsförsäkringar och täcker den försäkrades skadeståndsskyldighet. Tänk på att företagets verksamhet bör överensstämma med den aktivitet du erbjuder för att försäkringen ska gälla.

Din avgift utbetalas i form av lön från Swedish Countryside. Ange avgift brutto. Räkna med att slutpriset för kunden blir ungefär det dubbla av vad du anger inklusive moms när skatter, arbetsgivaravgifter och försäkringar har adderats. Som timanställd hos Swedish Countryside omfattas du av en Trygghetsförsäkring (olycks- och sjukdomsförsäkring).

Om du anger avgift per dygn innebär det att du även erbjuder boende/ställplats på din gård. Ange då avgift för aktivitet + boende i denna dygnsavgift:
Om du anger avgift per vecka innebär det att du även erbjuder boende eller ställplats på din gård. Ange då avgift för aktivitet + boende i denna veckoavgift:

Erbjuder du övernattning i samband med din aktivitet?

Tänk på dina gästers säkerhet! Se till att du har brandvarnare, brandsläckare och brandfilt i ditt boende.
Boende: Beskriv boendet, tillgång till vatten, WC och dusch samt om det finns barnsäng/barnstol/skötbord. Är husdjur tillåtna? Är det barnvänligt? För ställplats: Ange om besökaren har tillgång till färskvatten, dusch och tömning av latrin. Beskriv gärna också gården där ställplatsen är. Är husdjur tillåtna?
Hur många bäddar kan du erbjuda?
Ladda upp bilder på det boende du erbjuder eller från din gård där du erbjuder ställplats. Det går också bra att maila bilder direkt till info@swedishcountyside.se.
Välj om du vill ha flexibel, medel eller strikt avbokning:
Dina inloggningsuppgifter
Ange användarnamn och lösenord för din sida på www.swedishcountryside.se
Välj ett användarnamn för din profil på swedishcountryside.se
Välj ett lösenord för din profil på swedishcountryside.se

Godkänn

Se gällande Allmänna villkor för Locals.

Vi välkomnar lokalbor i hela Sverige!

Vill du ta emot, umgås och utbyta erfarenheter med besökare?

Det är gratis att vara med

Oavsett om du är privatperson eller har F-skatt.

Bli vår lokalbo

Som lokalbo tar du emot gäster, antingen under bestämt antal timmar under en dag eller erbjuder husvagns- och husbilsplats eller annat boende under ett flertal dagar. När vi får en bokningsförfrågan så stämmer vi av med er om tiden passar, samt att du får kontaktuppgifter till besökaren om du vill stämma av detaljer innan bokningen genomförs.
För att vara med fyller du i uppgifterna i formuläret till höger och skickar in till oss.
Om du har några funderingar går det bra att ringa Maria, 076-113 42 62 eller Rebecca, 073-502 04 24.

Så här går det till

Att vara med på Swedish Countryside är gratis.
 Om du har F-skatt betalar du en serviceavgift på 18% på genomförda bokningar.
Du bestämmer upplägget.
Du sätter själv priset för ditt erbjudande, och vi kollar alltid din tillgänglighet på de bokningsförfrågningar som kommer in.
Så här får du betalt
Privatperson: Utbetalning för uppdraget görs till Local vid nästkommande löneutbetalning (månadsvis) efter utfört besök.
Företag: Efter utfört uppdrag skickas ett fakturaunderlag, så att du som Local kan utställa en faktura (månadsvis i efterskott).

För att på bästa sätt beskriva dig och dina aktiviteter så vill vi gärna kontakta er och fråga lite frågor som hjälper oss att skapa ett bra erbjudande. På så sätt får du också hjälp med din beskrivande text.

För dig som är privatperson:

Säkerhet är viktigt för oss. Som privatperson omfattas du av en Trygghetsförsäkring (olycks- och sjukdomsförsäkring) under den tid som du tar emot besökare.

För dig som har F-skatt:

När du finns med i vårt utbud förutsätter vi att ditt företag har en ansvarsförsäkring. Denna ingår i de flesta företagsförsäkringar och täcker den försäkrades skadeståndsskyldighet.

“Men varför skulle någon vara intresserad av att komma till mig?”

Den frågan får vi ofta, och det är ödmjukt att man tänker så.
Men vi tänker så här:
Om jag fick chansen att åka till Peru och bo hemma hos en familj, då skulle jag vilja bo hos en typisk peruansk familj. Jag skulle få uppleva hur en vanlig dag ser ut hos dem, vad man lagar för mat, hur man ser på livet, vad man gör på fritiden. Kanske har de barn som kan leka med mina barn, vilket skulle ge dem alla minnen för livet och förstärka deras sociala kompetens.
Precis så tror vi att besökare utifrån skulle se det om de kom hit. Saker som vi tar för givet, t ex åka båt på sjön, plocka bär i skogen eller vandra längs en flod med kristallklart vatten, blir en exotisk upplevelse för andra.